אין מחלה חשוכת מרפא!

צרעת היא נס רפואי משום שהיא מעוררת את החולה להבין את מצבו ולגשת לרופא, הנס השני יתרחש כשתזכה להגיע לתרופה מתאימה.

כשלומדים בספרי הצדיקים יש לחפש תמיד את העצה למעשה, איך הדבר הזה יפעל עלי ואצלי וישנה אותי לטובה ממש.

מקובל בעולם שעל מקצועיות משלמים. אדם מזמין עבודה אצל פועל פשוט ומשלם פרוטות. לבעל מלאכה מנוסה הוא ישלם על אותה מלאכה ביוקר. רופא זוטר מקבל מטופלים במחיר סביר, רופא בכיר ידרוש עבור שעת ייעוץ הון תועפות. כולם מבינים שהתשלום אינו ניתן על שעה של ייעוץ גרידא, הוא משקף שנות לימוד והתמחות, ניסיון וותק. כאשר הינך ניגש לאיש מקצוע אתה חש בנוח. קל יותר לסמוך עליו.

להבדיל, גם בקדושה אנחנו יודעים להעריך את האנשים הנכונים. מי שזכה לשמוע שיעורים מפיו של מגיד שיעור למדן ששנות לימוד רבות מאחוריו, יודע ששיעורים שכאלה אי אפשר להמיר בשום דבר אחר. כאשר מתעוררת שאלה בהלכה ניגשים למורה הוראה, וכשהשאלה סבוכה וחמורה יותר מחפשים את הפוסק היותר גדול. ההשקעה והיגיעה שלו במשך ימים ושנים, הניסיון העתיר ותשובותיו הרבות בכל התחומים מעניקים לו גושפנקא. בעניינים של פיקוח נפש כל אחד יחפש את האילן היותר חזק להיתלות בו.

*

יצאנו זה עתה ממצרים. חלפנו על פני השערים וממעמד נחות של עבדים נרצעים זכינו במקום כה נשגב של בנים למקום. בנקודה הזו יהודי מבין שאפשר לזכות בחיים טובים באמת, ואחד הדברים המבליטים את החירות היא ההרגשה שיש לאן לחתור ולאן לצעוד. לבן חורין יש שאיפות. צעד ראשון בגאולה היא תזוזה, אפילו תזוזה קטנה. מה יכול לגרום לאדם לזוז, להתקדם? דווקא ההיכרות עם הפחות טוב. לעיתים חבטה הגונה של קרקעית הבור מביאה את הנפש ליקיצה. לעיתים דווקא משם תצמח גאולת הנפש.

נס הצרעת

בזמן בית המקדש התרחשו ניסים רבים, אחד מהם היה נגע הצרעת. שוו בנפשכם: אדם נרדם מעט על משמרתו, סטה קמעא מהדרך, נחלש והתקרר מעבודתו ולפתע נגע צומח במצחו. הוא ממהר אל הכהן שמאבחן אותו כנגוע בצרעת. בבת אחת חובטת בו ההבנה, "געוואלד, הצטרעתי". ההבנה הזו מטלטלת אותו, הוא תלוי בין חיים נצחיים למוות. זו תחושה לא פשוטה, כאילו בישרו לו שלה לא עלינו במחלה נוראה, מחלת נפש. אבל כאן גם ממתינה עבורו ישועה עצומה. הכהן הוא איש מקצוע עתיר ניסיון. כדי לאבחן צרעת עליו להתמצא במסכת נגעים, שבעים ושניים סוגי נגעים שם וכדי להבחין בהם עליו להיות בקיא ורגיל, בעל דיפלומה. המצורע ניצב לפני רופא מומחה והוא יודע זאת. הוא מבין שכשם שהמומחה אבחן את מחלתו והעמידו מול פרצופו הגווע בחוליו, כך במומחיותו יודע הוא בדיוק איך יוצאים מהחולי הזה. עם התחושה הזו הוא מוסר עצמו באהבה לידיו האמונות של הרופא. האמון הזה הכרחי להצלחת הטיפול.

צרעת העור אולי עברה מן העולם, אבל צרעת הנפש מעיקה וכואבת ומוכרת לכל אחד. איש הסובל מתחלואים יכול לקוות לשני ניסים שיתרחשו בחייו: האחד, שרופא מומחה יאבחן את חוליו ויעמידו על מקומו. השני, שיימצאו בתיקו התרופות המתאימות בדיוק למצבו. שני הניסים הללו התחוללו עבורנו. הצדיקים הם כהני השם אלו רופאי נפש מומחים אין כמותם. יש לנו רבי גדול המומחיות שלו חולשת על כל תחום, כל חלקי הנפש נסקרים בספריו הקדושים בסקירה אחת. וראו זה פלא – כשאך ניצב הינך על מפתנו נעשית מודע, ולו במקצת, למצבך. מי שרגיל בספרי רבינו הקדוש ותלמידיו מפתח מודעות עצמית וכשהוא מרבה לחפש וללמוד, הוא נעשה עוד יותר ויותר ער ופוקח עיניים למצבו. זו ישועה ראשונה. השנייה היא שהצדיק גם יודע את הדרך אל החירות ממאסר התחלואים. כשם שהכהן מסוגל לחרוץ את גורלו של הטמא והטהור, כך הוא יודע לאחוז בידיו ולהוביל אותו מטומאה חומרה לטהרה מוחלטת. ללמד כל אחד לפי מקומו ומצבו איך מסגלים דרך חדשה, איך קונים רצינות, עמל, איך נכנסים בשערי לימוד תורה, איך מתבודדים בינו לבין קונו, איך משיבים אל הנפש נעימות שאבדה וחשק שנגוז.

גש לרופא

ראשית יש לגשת לרופא. גש לארון הספרים, חפש את דברי הצדיקים. עיין בהם. אך מעבר לכך יש למצוא בתוך הספרים את אותו נתיב שיוביל אותנו לעובדה ולמעשה אל החירות ואל הבריאות. בספרי רבינו הקדוש נמצאות כל סגולות המרפא אם רק מחפשים אותן וחותרים להבין מה הרבי מתכוון, איזו עצה הוא הניח כאן ואיך העצה הזו מלמדת אותי מה לרצות, להיכן ואיך להתקדם. משום שבכל דיבור ודיבור של הרבי יש את שני המרכיבים – התעוררות והתחזקות. ידיעת מצבי ורפואתו המידית בעזרת השם.

 

 

1162 סך כל הצפיות 3 צפיות היום
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים